Takeda Club Piatra Neamt – o familie la antrenament

Sâmbătă trecută, pe 25 noiembrie 2017, am asistat, cu mic şi mare, la cea de-a doua competiţie de kumite pentru Matei – Cupa „Ştefan cel Mare”, ediţia a V-a.

Invitaţia oficială, pe pagina de FB a evenimentului sună aşa:

Clubul Musashi Piatra Neamț , Renshi Gabriel Mares, 6 DAN KYUSHOSHIN JU JUTSU, invită toți iubitorii sportului din Piatra Neamț la competiția anuală de interes național Cupa „Ștefan cel Mare” Ju Jutsu . Competiția, aflată la a V-a ediție, va avea loc sâmbătă, 25 noiembrie, începând cu ora 9.

Competiția propriu-zisă se desfășoară în stilul JU JUTSU TRADIŢIONAL JAPONEZ și cuprinde următoarele probe: KUMITE (luptă), KATA (exercițiu de luptă imaginar cu unul sau mai mulți adversari), KOBUDO ( exercițiu de luptă cu arma tradiționale japoneze) și AUTOAPĂRARE (tehnici reale de luptă între doi sportivi).

În pauză, cluburile participante vor prezenta exerciții și tehnici demonstrative specifice fiecărui stil. Intrarea pentru public este liberă.

Matei face karate (kumite) cu shihan Ionel Ioniţă, într-un minunat club – Takeda – şi fiecare dintre „tigrişorii albi” cum sunt numiţi a lucrat mult şi a depus eforturi serioase pentru a se prezenta cât mai bine la această competiţie.

Spun zâmbind că Takeda Club este o mare familie şi mă bucur mult pentru că puiul meu de om are parte de aceste experienţe.

Cum aşa, vor întreba unii dintre voi, poate…Ca să înţelegeţi despre ce vorbesc, voi începe cu începutul.

Copii fiind nici eu, nici soţul meu nu am făcut sporturi. De nici un fel. Aşa au fost vremurile atunci, atât s-a putut face în condiţiile respective şi sunt convinsă că ne-ar fi prins bine sau, măcar, ne-ar fi ajutat ca astăzi să vedem viaţa puţin altfel.

Când domnul soţ a prins „gustul” fotbalului, m-am bucurat pentru el, dar nu am înţeles pe deplin cât de mult contează o astfel de activitate. 🙂 Până când nu m-a prins şi pe mine „virusul” sportului. Mă duc zâmbind la orele de pilates şi sunt mândra că, mai nou, vine şi mama cu mine 🙂

Când Matei l-a cunoscut pe sensei (nu ştiu dacă dânsul îşi mai aminteşte, dar era 1 iunie şi rawissanta Cristina  a găzduit în spaţiul ei frumos ateliere „meşterite” împreună cu câteva membre ale comunităţii Work at Home Moms – filiala Piatra Neamţ, al cărui coordonator local sunt). Atunci, Matei şi Ionel Ioniţă au interacţionat pentru prima dată. Din partea vărsătorului meu sensibil şi extrem de prezent a fost un fel de… coup de foudre, adică potrivire perfectă. Pentru că şi-a dorit să facă parte din trupa tigrişorilor.

De atunci, am trecut deja prin muuuulte antrenamente. Ne-am cumpărat kimono, am început să deprindem, cu paşi mici, rigorile acestui sport şi am descoperit Takeda Club – o familie care creşte, se antrenează şi râde împreună.

La prima competiţie, cea de la Bucureşti, am avut îngrozitor de multe emoţii. Dovada stă şi vocea mult schimbată din înregistrarea luptei. Acum, m-am bucurat să descopăr că puiul de om ce va avea 6 ani peste mai puţin de 3 luni s-a maturizat mult. Este mai stăpân pe el, pe ceea ce simte şi este. Deşi a fost înfrânt, a reuşit să se bucure de luptă şi a privit cu ochi critic evoluţia lui, după meci.

Marea bucurie pe care am trăit-o este sentimentul apartenenţei la clanul Takeda. Fiecare luptă a fost urmărită cu sufletul la gură de marea de părinţi şi copii. Fiecare victorie sau înfrângere a fost resimţită ca într-o familie şi cred că acesta este un super dar pentru fiecare dintre noi.

Ca în fiecare familie, mai există discuţii în contradictoriu. În condiţii de stres, se mai ridică tonul şi e posibil ca unele orgolii să iasă uşor ciufulite. Dar… ca în toate familiile smart, totul e bine când se termină cu bine. 🙂

Fiecare nou antrenament este un nou prilej de socializare, de a îmbunătăţi tehnicile de lucru şi de a „lucra” la relaţiile cu prietenii de la karate, cum le zice Matei.

Ştiu că luna cadourilor nu a început încă, dar să spui MULŢUMESC, sunt recunoscător şi eşti important pentru mine nu are nevoie de o lună anume.

Aşa că… Mulţumim frumos, shihan, pentru toată implicarea şi sufletul depuse în marea familie Takeda! Eşti „tată” nu doar pentru copiii care îţi poartă numele, ci şi pentru cei care, de-a lungul timpului, ţi-au trecut prin mâini. Sunt sigură că, peste ani, îşi vor aminti cu drag de clipele acestea, indiferent de drumul pe care îl vor alege!

 

Aloe în suflet

                                                                  Aloe în suflet

 

Cu degetele albe şi mici,

cu unghiile colorate,

cu fluturi şi flori,

cu amestec de culori,

ţi-am făcut o vrajă.

 

Cu buzele subţiri,

cu textele rotunde, mustind de

entuziasm şi avânt,

cu semnele de întrebare

şi punctele de suspensie,

ţi-am rescris clipele.

 

Cu ochii trişti şi tăcerile scurte,

cu avioanele şi râsul nebun,

cu frânturile de zi,

cu BUNĂ DIMINEAŢA şi

MI-E DOR DE TINE,

ţi-am populat visele.

 

Cu aluniţe mari şi mici,

cu verde şi roz,

cu aloe şi somn suficient,

ţi-am desenat, în palmă,

harta inimii mele.

 

O să treacă timpul

şi eu îţi voi zâmbi mereu.

O să se schimbe anotimpurile

şi o să îmi rămâi aproape,

frunză pe suflet.

 

O să fim bine.

Dacă tu nu pleci

şi eu nu uit.

 

Ajuta-mă să nu pot  uita

şi eu te voi ţine prizonier,

în suflet.

Sfaturi de viaţă sănătoasă şi un dar pentru voi

Am deja 3 luni de când am pornit pe o nouă cale. Am pornit să accept, să îmbrăţişez şi să propovăduiesc o viaţă sănătoasă. Pentru mine, asta înseamnă o alimentaţie echilibrată, hidratare suficientă, puţin sport, gândire pozitivă şi susţinerea oamenilor care au aceleaşi obiective.

Deşi nu sunt o fire sportivă, mi-e tare drag să merg la Pilates. E distractiv, mă întorc de acolo plină de energie şi am cunoscut câţiva oameni interesanţi. Mai multe despre asta aţi putea experimenta chiar voi, dacă veniţi să vedeţi despre ce vorbesc eu!La finalul postării, veţi găsi câteva variante de daruri de viaţă sănătoasă pe care vi le propun 🙂

Cele câteva sfaturi pe care eu le-am conştientizat şi despre care vreau să vă scriu astăzi sunt acestea 🙂

  • Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Nu sări peste el, niciodată!
  • Fructele se mănâncă cu 2/3 ore înainte de masă, ca o gustare de fructe.
  • Masa de prânz poate fi urmată de o gustare la 2/3 ore.
  • Fiecare dintre noi funcţionează cu motoarele „turate la maxim” în anumite condiţii. Este important să ne cunoaştem toate secretele şi să înţelegem de ce punem kilograme sau slăbim. Uneori, nu este suficient să arătăm slabi, dacă grăsimea noastră se depune pe organele interne. Un astfel de pericol ne pândeşte din umbră şi poate „ataca” când ţi-e lumea mai dragă.
  • Să fii FIT, să te mişti în voie şi să arăţi precum un om sănătos este, în primul rând, o decizie şi o conştientizare. Dacă înţelegi cât de importantă este sănătatea, poţi pune în balanţă ce pierzi şi ce câştigi îngrijindu-te de sănătatea ta şi a celor dragi.
  • O masă echilibrată trebuie să ofere organismului suficiente elemente nutritive, energie, să ţină de foame şi să te ajute să îndeplineşti toate sarcinile importante pentru tine, într-o zi.
  • Mişcarea şi efortul fizic moderat sunt activităţi importante pentru starea de bine şi longevitatea ta, ca fiinţă. E greu să începi, dar nu imposibil, dacă îţi doreşti, cu adevărat!
  • Orice cură de slăbire este o perioadă în care corpul este înfometat/lipsit de anumite alimente. După ce încetezi cura, DACĂ revii la vechile obiceiuri şi transformarea nu s-a făcut ŞI LA NIVEL MENTAL (dacă nu ai înţeles ce îţi face rău şi ce te ajută), vei continua să acumulezi kilograme şi/sau le vei recupera repede pe cele pierdute.
  • Orice celulă din corpul tău are propria memorie. Va ţine minte că o X perioadă de timp ai înfometat-o şi va tinde să îşi facă provizii. Vezi puţin mai sus!
  • Foamea este adevărată, pofta este falsă! Mănâncă şi bea apă ca să întreţii viaţa ce ţi-a fost dată, nu trăi ca să mănânci/bei!
  • Bea mâncare solidă şi mănâncă mâncare lichidă 🙂 Oricât de ciudat ar părea, saliva are un rol foarte important în procesul de digestie. Pentru a fi uşor digerabil, tot ce consumăm trebuie să fie aproape de starea lichidă sau mestecat foarte bine, până ajunge într-o astfel de stare.
  • Simte gustul mâncării 🙂 Fără TV, laptop, lectură, etc. la masă. Atenţia trebuie să fie îndreptată exclusiv asupra gustului resimţit, asupra semnalelor pe care le simţim – saţietate sau suprasaţietate. Astfel, vei realiza că mănânci mai puţin pentru că asculţi semnalele pe care le dă corpul tău când este sătul.
  • Ultima masă (de seară – cina) trebuie să aibă loc măcar cu 4 ore înainte de somn (organismul prelucrează legumele în 4 ore, iar carnea în 7 ore). Când dormim, toate procesele din corp încetinesc, inclusiv digestia.
  • Curăţenia interiorului corpului – detoxifierea – este importantă. Dar trebuie făcută cu cap, cu ajutor şi niciodată fără să ne verificăm starea de sănătate înainte.
  • Eşti ceea ce mănânci!!! Un organism sănătos trebuie hrănit cu alimente proaspete, curate, pline de vitamine şi energie.
  • Nu combinaţi lucruri incompatibile. Dacă în corp introducem, în acelaşi timp, produse ce declanşează reacţii acide şi alte produse ce declanşează reacţii bazice, atunci are loc producerea unor săruri inutile, care complică mult procesul digestiv. *sursa info: Perfect-ask.com.

rugi

I – trebuie consumate separat (la un interval de 40 de minute)
II – poate fi combinat doar laptele proaspăt cu orezul
III – 7 cu 3 în proporție de 1:3
IV – atunci când organismul are urgent nevoie de multă energie fără a suprasolicita sistemul digestiv
V – și cu nuci

  1. Legume ce conțin amidon: cartofi, morcov, sfeclă, dovleac ş.a.
  2. Cereale, făină, cereale integrale.
  3. Legume ce nu conțin amidon: ierburi, rădăcini, varză, salată, roşii, castraveţi ş.a.
  4. Produse proteice: boabe, nuci, ouă, icre ş.a.
  5. Fructe şi fructe de pădure (proaspete).
  6. Produse lactate.
  7. Carne şi peşte.
  8. Grăsimi vegetale.
  9. Pepene galben şi banane.
  10. Ciocolată şi cacao.
  11. Fructe uscate.

PS – Darul meu pentru voi este fie o oră de sport, alături de o echipă veselă şi gălăgioasă (3 vouchere), fie o analiză a greutăţii corporale, a procentului de grăsime din corp, a nivelului hidratării, a mineralizării osoase şi vârstei metabolice – toate explicate pe înţelesul fiecăruia. Vă aştept să lăsaţi un comentariu aici, pe blog sau pe pagina de FB a blogului meu unde să îmi spuneţi care dar vă place mai mult, dintre cele oferite şi veţi fi declaraţi câştigători 🙂 Voucherele vor fi oferite în ordinea primirii comentariilor, până la terminarea  aici, la textul postării. Am rugămintea să participaţi la acest demers doar dacă doriţi să beneficiaţi de acest dar şi dacă locuiţi sau puteţi ajunge în Piatra Neamţ. Start joc!

Îmi plac testele. Şi provocările

Îmi plac testele. Şi provocările. Îmi place să văd cât de departe mă poate duce curajul meu. Pornind de la combinaţiile alimentare pe care le testez în bucătărie în ultima vreme, până la cărţile noi de pe noptieră, până la sporturile cu care aş vrea să îmi împrietenesc puiii de om. Chiar şi la teme noi pe blog.

Am preferat să caut opţiuni noi când am fost în situaţia de a cumpăra jocuri şi jucării noi pentru grădiniţă. Am dat o strigare în grupul mamelor care lucrează de acasă, am salvat fotografii, am cerut recomandări, am solicitat oferte, am negociat sume 🙂

Îmi plac testele şi experienţele noi în care rezultatul final este o nouă abilitate sau aptitudine pe care o deprind. Mereu mi-a plăcut să aflu lucruri noi despre mine. Mă distrează teribil când se potriveşte câte un astfel de test, din marea întelepciune a lui FB.

Îmi plac testele şi întrebările prin care un ton jucăuş ascunde un adevăr greu de digerat. Îmi plac testele pe care viaţa ni le dă, tuturor. Fără să ne anunţe. Fără să avem bibliografie. Şi fără să aflăm decât după. Când vedem că suntem pe scut sau sub scut. Fiecare când conştientizează. Dacă o face, vreodată.

Îmi plac testele de personalitate şi îmi amintesc mereu cu drag de perioada în care visam cum voi face eu carieră în psihologie. Evident, anii au trecut şi cariera respectivă nu s-a concretizat ÎNCĂ în nici un fel. Nu e târziu şi mărturisesc azi, cu toată sinceritatea: testele de personalitate sunt un instrument cel puţin de sondare a firii umane.

Îmi plac provocările în care mă iau la trântă cu mine şi cu ceea ce credeam că ştiu. Voi ce provocări apreciaţi? Ce teste vă accelerează pulsul?

Luaţi note de trecere sau reveniţi la restanţe? Mai în glumă, mai în serios, există teste unde nu ai mai multe şanse. Uneori, se întâmplă să realizezi asta repede şi să poţi repara ceva. Să mai poţi petici, pe ici pe colo ce se poate. Alteori, ce e stricat, rămâne ăn urmă. O rană sau o amintire. O fotografie din viaţă sau doar o părere.