Category

Furnizorii de servicii – cum îi alegi/păstrezi?

Cum alegi furnizori de servicii – de ce îi alegi? de ce îi păstrezi? 

 

Din pandemie am ieșit muuuult mai conștientă de faptul că suntem, cu toții conectați. De la locul unde te tunzi, unde îți faci manichiura sau de unde îți iei legumele pentru salată, până la cei care te consiliază ce tip de asigurare pentru mașină să alegi sau altele asemenea, cu toții suntem #impreună în toată aventura numită viață.

Pentru că a fost o perioadă mai dificilă pentru toată lumea, când am putut în sfârșit să ne vedem (oarecum) de viață, o parte dintre cei care îmi asigurau confortul, oferindu-mi anumite servicii, au fost printre primii la care m-am gândit.

Ca marea majoritate dintre cei din jur, am simțit nevoia să merg la cosmetică, să dau restart la freză 🙂 și să mă pot bucura de zilele de primăvară/vară.

 

Lista mea de întrebări și temeri

 

Și….cu această ocazie, s-a deschis o listă lungă de întrebări și temeri. Acolo unde merg, e safe? Oamenii în care mă încred sunt capabili să îmi ofere aceeași protecție ca și până acum?

Cu o parte dintre ei, de-a lungul timpului, am devenit puțin mai familiară. Suntem chiar prieteni, ne știm de ani de zile, relația s-a sudat în timp, încrederea s-a cimentat prin clipe și interacțiuni repetate. Eliza este cea care are grija de coafura mea, mi-e dragă și de fiecare dată mă bucur când ne vedem!

Sunt destul de atașată de oameni și nu fac schimbări mari decât dacă simt nevoia – ceva nu (mai) e pe placul meu sau știu eu ce întâmplare extraordinară mă obligă să fac o astfel de alegere. De exemplu, a trebuit să găsesc o manichiuristă pe placul meu după pandemie și a fost o adevărată aventură până am putut ajunge la un rezultat.

Acesta a fost momentul în care mi-am dorit să văd cum se vede acest proces  de la alții. Cât din alegere este rațională – bazată pe cost-beneficiu și cât este altceva?

Cât cântărește vechimea relației și obișnuința cu un X furnizor de servicii? Cât este convingerea că este THE BEST din aria lui?

 

Ce spun oamenii

 

Mulți dintre cei cu care am vorbit despre acest subiect, și-au devoalat fidelitatea față de furnizorii pe care îi cunosc și a căror servicii au fost testate, în timp. Fie că vorbim despre  coafeză, croitoreasă sau laboratorul de analize preferat, oamenii tind să nu penduleze decât dacă sunt profund nemulțumiți ce servicii sau de interacțiunea cu aceștia.

 

După o prealabilă informare (cu cerere de feedback de la cei care folosesc serviciul respectiv, urmărirea unor recenzii corecte sau opinia celor dragi, de încredere referitoare la calitate și/sau modul de lucru), alegem un furnizor pentru ceea ce ne este necesar.

 

Recomandările celor care au testat pe bune, sunt foarte importante, fie că le primim natural – ce fain m-a tuns X coafeză! – și le înregistrăm mental, cu scopul de a folosi informația, la nevoie, fie că le solicităm (cel mai adesea) când “arde” sau doar ne gândim să schimbăm furnizorul. De asemenea, putem arunca o privire pe site-urile de specialitate, la review de produs.

 

Câteva doamne mi-au spus că aleg cosmeticiana după față – evident, ne referim la grija pentru ten și eficiența în arta îngrijirii pielii, în timp ce un domn mi-a spus că a mers după persoana profi de la service-ul auto, indiferent de firma unde a activat.

 

Dacă pentru unii dintre cei care mi-au răspuns, primează doar calitatea, există și nostalgici care pun (mare) preț pe relațiile cu vechime, pe trecutul comun, pe păstrarea individualității personale, etc.

 

Evident, alegerea unui furnizor este și despre așteptările pe care le avem de la o relație – de orice fel ar fi aceasta. Dacă știi exact ce anume cauți (la nivel de comunicare, calitate, timp de așteptare, costuri, clauze contractuale, etc.) sau te lași ghidat de trend.

 

Dacă vorbim despre furnizorii mari – telefonie, gaz, etc. – deși nu avem mereu opțiuni diverse, tot calitatea primează. Salut liberalizarea pieței gazelor naturale de la 1 iulie 2020 și m-am bucurat să citesc recomandările ANRE:

ANRE încurajează românii să verifice piața și ofertele furnizorilor de gaze naturale ( ) pentru a încheia contracte de furnizare la noile tarife, având în vedere  liberalizarea pieții începând cu 1 iulie 2020. Dacă un consumator decide să schimbe furnizorul de gaze naturale, nu va avea de suportat costuri suplimentare de ordin tehnic. Puteți compara diferitele oferte aici, apoi veți decide în cunoștință de cauză.

Piața energiei electrice va trece prin procedura liberalizării de la 1 ianuarie 2021.

 

Alături de constanța serviciului în timp – calitatea internetului oferit sau a serviciilor de televiziune oferite au aprins spiritele, în diferite rânduri, în jurul meu.

 

Dincolo era mai ieftin…dar nu era OFERTA

 

Referitor la strategiile de fidelizare, în funcție de bonusurile pe care le aduc, pot sau nu să ne încânte. Deși ne închipuim, în calitate de clienți, că am merita oferte mai bune când avem deja o relație de lungă durată cu un furnizor, realitatea ne demostrează că, uneori, clienții noi au parte de oferte mai atrăgătoare.

După ce am luat o decizie, având în minte criteriile proprii, avem furnizor pentru X serviciu.

Cu raportul preț-promisiuni-nevoi în minte, testăm pentru o perioadă și dacă nu e ce trebuie, reziliem contractul. Și tot așa, până găsim varianta câștigătoare, pentru noi.

În perioada grea prin care am trecut cu toții, unele afaceri – mai mici sau mai mari, s-au închis. Doar o perioadă, sau de tot. Mulți furnizori de servicii și-au diversificat oferta. Sau au adaptat ceea ce ofereau la situația actuală – am auzit despre restaurante care au trecut exclusiv în online, cu servicii de take-away sau livrare la domiciliu, despre servicii în așteptare sau despre o campanie a celor de la Evensys pe care v-o recomand din tot sufletul.

Poate aveți și voi câte ceva de spus despre asta…cum vă alegeți furnizorii? Cum îi păstrați? Aveți moduri în care îi răsplătiți pentru ceea ce fac și sunt? Sau invers, ei vă oferă fidelizare atrăgătoare? Dincolo de THE BEST IN TOWN, cred că e tare importantă relația umană cu omul respectiv, dacă vă potriviți și sunteți pe aceeași lungime de undă. Sau nu :))

PS – Unul dintre modurile în care înțeleg eu să le mulțumesc celor cu care lucrez bine, care îmi oferă servicii de calitate este să cumpăr de la ei,să îi recomand, să scriu despre ei, oricând e relevantă opinia mea. Deci, da, pe blogul meu există și vor mai exista astfel de recomandări. Marea lor majoritate NU sunt plătite, este doar dorința mea de a ajuta. La fel și în postările mele de pe Fb.

Facebook Comments
Facebooktwitterredditlinkedin

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.