Sfaturi medicale si de urgenta pediatrica

Urgențe şi sfaturi medicale pediatrice

Primul call center de stat din Romania pentru urgenţe şi sfaturi pediatrice a început în 2014, la Cluj Napoca,  din iniţiativa unei comunităţi de părinţi (Părinţi din România, Părinţi Clujeni), finanţat de  Fundaţia Vodafone România, prin programul Mobile for Good. Beneficiarul finanţării a fost Spitalul de Urgenţă pentru Copii Cluj Napoca şi părinţii din judeţul Cluj.


1791 – PediTel ++++ Urgenţe şi sfaturi medicale pediatrice, prin telefon

  • Avantajele unui astfel de serviciu, pentru părinți:

1.Reducerea vizitelor la spital în cazul în care nu este o urgență medicală

2.Educarea părintelui în privința sănătății copilului

3.Scăderea nivelului de panică și stres în situații medicale de urgență cu copilul

4.Creșterea nivelului de confort a copilului bolnav care nu se află într-o urgență majoră (stare critică)

5.Accesul non stop la sfat medical specializat

  • Avantaje sistem medical: reducerea numărului de prezentări în serviciul UPU, scăderea costurilor cu urgențele minore și medii (scăderea numărului de ambulanțe trimise acasă și diminuarea aglomerării în UPU cu suprasolicitarea cadrelor medicale cu pacienți), creșterea gradului de încredere a pacienților în sistemul medical public

 

Câteva date importante

 

  • 9628 de cazuri pediatrice rezolvate – fişe de pacient, rezultate din 11995 apeluri intrate şi 11161 apeluri cu răspuns .
  • 65% din apeluri s-au soluționat prin recomandări telefonice, fără a mai fi necesară prezentarea la medic a părinților cu copiii
  • Motivul principal de apelare este FEBRA
  • gradul de mulţumire ridicat (în legătura cu informaţiile medicale primite şi relevanţa pentru problema de sănătate pentru care au sunat)- 97% din respondenţi
  • 99% consideră ca eficient şi/sau uşor de aplicat sfaturile medicale primite
  • au fost evaluate,de asemenea, timpul de aşteptare pe linie (78% grad de mulţumire),  atitudinea medicului – timbrul vocii, răbdare, atenţie acordată pacientului – 99% grad de mulţumire
  • În absenţa acestui serviciu, 78% dintre părinţi ar fi apelat la UPU
  • Deşi marea majoritate a celor care s-au adresat PediTel s-au declarat mulţumiti de serviciu, o parte dintre părinţi ar aprecia un astfel de serviciu GRATUIT, dar şi existenţa mai multor linii telefonice de acest tip

 

Câteva impresii ale părinţilor care au apelat la PediTel :

 

„Este categoric în beneficiul nostru. Sunt foarte mulţumită de acest serviciu, este extrem de util. Toate mămicile pe care le cunosc ştiu de Peditel. Uneori chiar ai nevoie doar de un sfat, dar unul medical, primit de la medic. Este foarte util.” (D. M.)

„Indicaţiile primite au fost simple, obiective, uşor de urmat, iar atenţia medicului de pe linie a fost deosebită. Când nu am înţeles ceva, am revenit cu telefon şi au fost foarte drăguţi, mi-au explicat totul de la capăt. Multumesc că existaţi!” (D. P.)

Este extraordinar şi psihic să ştii că există acest număr de telefon, este infinit mai bine şi mai puţin stresant să fii părinte, mai ales dacă ai un copil mic.” (C. G.)

 

Sfaturi medicale si de urgenta pediatrica
Sigla PediTel
Facebook Comments Box
Facebooktwitterredditlinkedin

2 thoughts on “Urgențe şi sfaturi medicale pediatrice”

    1. Buna, Maria si multumesc pentru prezenta pe blog.
      Eu nu am studii medicale si nu iti pot da un raspuns profesionist, dar sunt mama si iti inteleg ingrijorarea… Cauze pot fi multe, de la mucisori, praf, o alergie pana la lucruri mai grave. Cel mai sigur este sa ceri sfaturi de la un medic in care ai incredere. O idee buna ar fi sa suni la PediTel…Sunt sigura ca vei fi tratata foarte bine si vei fi indrumata pentru a rezolva problema. Multa sanatate fetitei si asteptam vesti bune 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.